Rots & Water certificaat voor groep 7

Groep 7 behaalde het certificaat voor Rots & Water

Tijdens de lessen ‘Rots en Water’, welke gegeven werden door juf van der Maas, werkte groep 7 aan verschillende elementen de afgelopen maanden. Zij leerden onder andere om stevig te staan, te gronden, te doseren, mee te bewegen en ademkracht te gebruiken. Een paar weken geleden was de laatste les, waar alle elementen samen kwamen. Iedereen schreef op een eigen plankje een doel. Het plankje sloegen ze daarna door midden. Het is gebleken dat focus ontzettend belangrijk is en kinderen heel veel kracht in zich hebben. Uiteindelijk sloeg iedereen het plankje door.

Wat is Rots & Water precies?

Rots & Water is een psychofysieke training voor jongens en meisjes. Rots & Water is ontwikkeld door Freerk Ykema en wordt momenteel in meer dan 30 landen ingezet in de begeleiding van jongens en meisjes van 4 – 18+. Het doel van het Rots en Water programma is het vergroten van de communicatie- en sociale vaardigheden en welzijn bij kinderen en jongeren en het voorkomen en/of verminderen van sociale problemen zoals pesten, conflicten, uitsluiting, meeloopgedrag en seksueel grensoverschrijdend gedrag.

Meer info is te vinden via de website van Rots & Water. Meer foto’s zijn te vinden op onze Facebook-pagina.