IKC Albert Plesman is een Christelijke ontmoetingsschool. Dit betekent dat er vanuit de Christelijke identiteit de ruimte is samen te zijn met mensen van andere geloofsrichtingen, elkaar de ruimte te geven en elkaar te waarderen. Ruimte en waardering zijn dus kernwoorden. De ontmoeting van kinderen met verschillende godsdiensten wordt als een opdracht gezien. Het mag duidelijk zijn we open staan voor alle kinderen waarvan de ouders de uitgangspunten van de school onderschrijven of ten minste respecteren.

Wat dragen we uit?

Identiteit is meer dan godsdienstige identiteit. Het wordt zichtbaar in wat de school uitstraalt naar buiten, welke keuzes worden gemaakt in brede zin. Hieraan kan praktische invulling worden gegeven. Te denken valt o.a. aan de keuze van methodes, de aandacht voor omgaan met elkaar (tolerantie) en de zorg voor de wereld om ons heen (zorgzaamheid).