KSH Kidsclub Ommoord is een buitenschoolse opvang met plek voor 70 kinderen. De buitenschoolse opvang is onderdeel van IKC Albert Plesman.

De Kidsclub onderscheidt zich door het ontwikkelen van diverse voorzieningen binnen de buitenschoolse opvanglocatie. Zo is er een kinderkook-café, een loungecorner, een activiteiten- en een recreatieruimte. Tevens spelen we dagelijks buiten en maken we gebruik van het speellokaal. Door deze faciliteiten zijn de pedagogisch medewerkers in staat om een zeer gevarieerd aanbod aan activiteiten aan te bieden. Dit zijn onder andere diverse sporten, dans, muziek en drama, koken en verschillende creatieve workshops. Tijdens de vakanties zijn wij veel met de kinderen op pad. Bijvoorbeeld een museumbezoek, naar speeltuinen of de kinderboerderij.

Naast de reguliere groepen hebben wij een speciale Sport en Experience groep (S&E) voor kinderen vanaf 8 jaar. Kinderen die hiervoor zijn ingeschreven hebben op maandag dinsdag en donderdag na schooltijd een eigen programma. Het programma sluit aan op de ontwikkeling en belevingswereld van de kinderen van deze leeftijd. Denk hierbij aan bijvoorbeeld theater- dans- en kunstactiviteiten maar ook outdoor sportactiviteiten zoals houtbewerken, skiën, korfbal, voetbal en klimmen.

Tijdens de voorschoolse opvang is er de mogelijkheid om te ontbijten, daarnaast kunnen de kinderen een spel spelen een activiteit naar eigen keuze kiezen.

• Kinderen ontbijten bij ons op de voorschoolse opvang
  • Groot aanbod van diverse activiteiten en workshops die wekelijks worden aangeboden zonder extra kosten.
  • Kinderraad.
  • Dagelijks de mogelijkheid voor het afnemen van een gezonde warme maaltijd.
  • In vakanties vinden er diverse uitjes plaats bijvoorbeeld museumbezoek, speeltuin of naar de kinderboerderij.

Opvangvormen

KSH Kidsclub Ommoord biedt opvang aan kinderen in de leeftijdscategorie 4 tot 13 jaar.

Het betreft daarbij de volgende pakketkeuzes :

• VSO / Voorschoolse opvang (van 07:00 tot start school)
  • NSO / Naschoolse opvang (van einde school tot 19:00)
  • BSO / Buitenschoolse opvang (zowel VSO + NSO als vakantieopvang)
  • Vakantieopvang (opvang tijdens vakantie)
  • Flexibele pakketten

Opvang tijdens reguliere schooldagen (zoals studiedagen) behoort standaard tot het pakket.